sandiego

Alla inlägg den 30 april 2011

Av sandiego - 30 april 2011 23:00

Hej, Christopher här!


Tänkte bara skriva något litet snabbt här, innan april får för sig att ta slut. Vi har spenderat lördagen med att se på Super Size Me, den där dokumentären med en kille som äter bara McDonalds i en månad för att se hur hans kropp reagerar. Den var rätt intressant! Vi har också tittat lite mer på 24, och nu ska Helena sova. Imorgon åker vi till stranden igen, det ska vara 28 grader nere vid vattnet (vattnet, i vårt fall, är Stilla Havet).


Och nästa vecka är näst sista skolveckan, men också veckan då vårt första slutprov drar igång. Snart är vi klara, nu är det bara en månad till Sverige! Vi kommer landa runt 9.30 den 3 juni om jag minns rätt. I stort sett 2 dygns resa inklusive tidsskillnad och tid på marken i New York, vilket inte känns jätteroligt. Vi får väl sova när vi kommer hem :)


Ni får dra ut och demonstrera nu, 1 maj och allt! Ha det bra!

/Christopher

Av sandiego - 30 april 2011 01:45

Hej alla, Christopher här.


Jag ville skriva lite också, inte bara låta Helena skriva idag! Så, för att prata om kycklingcyrrun; den var god, smakade ordentligt och till och med riset smakade gott. Jag hittade ett tips att man kan ha i lite smör när man kokar riset, det lät nyttigt tyckte jag. Det blev åtminstone godare ris. På tal om mat åt jag en sallad till lunch. Som jag gjort själv. Jag är delvis stolt, delvis förvånad. Vem hade trott att jag skulle göra sallad?


Black Swan var ju en sjuk film. Jag tror jag gillade den, det trodde jag inte att jag skulle. Men den var sjuk, konstig, läskig, annorlunda. Och jag tror den var bra.


Just nu sitter jag och försöker läsa mig igenom en bok som heter When China Ruled the Seas. Tro det eller ej, den handlar om Kina. Det är en bok jag ska ha läst i historia, då vi har fått 5 frågor om boken som vi ska svara på. Jag har redan svarat på 2 av de 5 trots att jag har flera dagar kvar. Jag gör väldigt sällan saker tidigare än sista kvällen, och det här ska in på tisdag. Heja mig!


Förresten, grattis Cicci på 20årsdagen  (igår fredag) och grattis herr Kungen. Hur gammal blir han nu?


 

Härifrån flyttar vi snart, oj oj oj... Ja, nu ska jag återvända till min bok, ha det så bra!


/Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards