sandiego

Av sandiego - 30 maj 2011 23:30

Hej!

Just nu har vi fullt upp med att göra saker innan vi åker. Idag var vi på middag med två kompisar på ett ställe som heter California Pizza Kitchen, mums! Vi fick också avskedspresenter, varsitt shots-glas och kapsylöppnare där det står "I   SD", haha.

Imorgon ska vi till Sea World! Vi kände att det är ett ställe vi borde ha varit på, och dessutom har de delfiner där! På onsdag ska vi nog bara vara hemma, tvätta, packa och fixa allt sånt. Dessutom verkar det som att flera kommer komma och hämta möbler från oss då. Om allt går som det ska har vi nog sålt det mesta här hemma faktiskt :)

Här kommer lite olika bilder från Six Flags!

Superman, som Christopher skrev om. Högt högt högt

Blöt!

Dippin Dots, vilket är glass i små kulor som är poppis här

Jag hade en egen liten plats att hänga på :)

Nu ska jag sova. Hoppas ni mår bra allihopa! Nu är det verkligen inte många dagar tills vi ses igen!! :)

kram från Helena

Av sandiego - 29 maj 2011 13:15

Hej, Christopher här!

Det börjar hända saker här. Igår sålde vi vår Xbox 360 med Kinect och alla spel för $260, vilket är ett välkommet tillskott i kassan. Idag kommer en person och hämtar Helenas vita fåtölj för ytterligare $80. Dessutom har vi en person som vill köpa åtminstone två saker men som jag inte får tag på just nu.

Igår var Helena, jag och Gigi (en galen liten asiatisk tjej) på bio och såg nya Pirates-filmen. Man kommer inte hinna träffa folk mycket mer känns det som, det är bara tre dagar kvar att göra något på eftersom vi åker så tidigt på torsdag. Nu ska vi iväg igen, så ha det bra!

Av sandiego - 26 maj 2011 23:00

Hejhej, Christopher här!

Nu kändes det som min tur att blogga igen. Jag har tyvärr inga som helst bilder från Six Flags eller vår tur dit men ni får överleva. Jag tänkte beskriva lite olika saker åt er!

Hotellet: Vi bodde på ett Holiday Inn ungefär 10-15 minuters gång från Six Flags. Rummen var jättefräscha, rimligt prisade, och de hade en bra frukost. Frukosten slutade 10.00, Six Flags öppnade 10.30, vilket var perfekt timing.. Dessutom hade de TV på rummet, så vi kunde titta på American Idol! Jag tyckte det var väldigt bra val av oss!

Åkturerna:

Goliath: Tänk er Jetline på Gröna Lund, fast tusen gånger snabbare och större. Den har inga loopingar, men den är 72 meter hög (Jetline är 32 meter), den går 140 km/h och den når en G-kraft på 4.5 som högst. Goliath klassas som en "Hypercoaster"!!

Superman: Escape from Krypton: Du sitter i en stor berg- och dalbanevagn. Den skjuts ut ur stationen, baklänges, i 160 km/h. Sen vänder banan spikrakt uppåt, och av farten så åker du 130 meter rakt upp i luften. Sedan åker du rakt ner samma väg som du kom. Helt underbar. Min favorit.

Déjà Vu: Du sitter i säten hängandes under rälsen. Den rullar sakta baklänges ut ur stationen, baklänges upp för en brant backe. Här fick man krampaktigt hålla sig i för det kändes som man skulle ramla rakt ur sätet och falla ner på marken. Sen släpps vagnen, du flyger genom stationen och in i en bana med massa loopingar och snurrar och liknande. Man rullar sedan upp för en ny brant backe, nu baklänges. Sedan släpps man ner från den och åker baklänges igenom samma bana och in på stationen igen. Obehagligt.

Tatsu: Den absolut sjukaste banan vi åkte på Six Flags. Du sätter dig i ett säte under rälsen, sedan spänns du fast riktigt ordentligt. Sedan tippas sätena så att du ligger ner, ansiktet först och ner mot marken. Sedan åker man ungefär 50 meter upp, och så flyger man iväg i precis 100 km/h. Med huvudet före. Liggandes. Du flyger igenom loopingar och liknande. Den här var helt olik någonting jag någonsin har åkt. Den blev Helenas favorit!

Andra härliga banor, som jag inte orkar skriva om, var Scream, Apocalypse, Riddler's Revenge, etc... Ja, de hade många berg- och dalbanor helt enkelt. Sen hade de vattenturer också, likt Flumride och Kållerado på Liseberg. Deras motsvarighet till Kållerado, kallad Roaring Rapids, gjorde mig blöt. Nej, inte blöt. Genomvåt. Jag fick en stor våg rakt över mig, och jag var blöt i flera timmar efterår trots solen. Jag tror dock vi hade otur, vi fick mer vatten på oss än någon annan i vår "båt" på den.

Jag älskar Six Flags, helt enkelt. Dessutom var där många svenskar. Över de två dagar vi var på Six Flags och runt där så hörde vi olika svenskar åtminstone 5-6 gånger. Läskigt.

/Christopher

Ååh, förresten så är ju vi hemma om väldigt precis en vecka nu. Läskigt!

Av sandiego - 25 maj 2011 21:45

Hej!

Som ni vet har vi nu spenderat två dagar på Six Flags och åkt massvis med bergochdalbanor! Det har varit jätteroligt och vi har åkt helt sjuka saker. Vi kanske får skriva mer om alla grejer senare.

Nu ska vi precis få se vem som vunnit American Idol! Tyvärr har ju alla bra åkt ut så jag bryr mig inte riktigt, men finalen är kul att se ändå.

Kram till er alla, och vi ses snart!!

/Helena

Av sandiego - 23 maj 2011 10:00

Till Six Flags! Eller ja, vi kommer inte att vara på Six Flags förrän imorgon, men vi åker till hotellet idag. Det kommer att bli en rätt lång resa.. först måste vi gå till spårvagnen, och sen ta spårvagnen till en station som heter Old Town. Där ska vi byta till en annan spårvagn, och åka till den stationen där vårt Amtrak-tåg går. Det tåget ska vi sedan ta till Los Angeles, där vi byter till ett Metrolink-tåg som vi ska åka med till Santa Clarita utanför Los Angeles. Där tror jag att vi tar en taxi för att komma fram till vårt hotell i Valencia!

Vi kommer hem igen på torsdag, men jag har med min dator och jag tror vi kommer ha wifi på rummet, så då skriver vi nog innan dess :)

Kram från Helena!

Av sandiego - 22 maj 2011 09:45

Igår tog vi oss iväg till ett ställe som heter Yogurtland, där de säljer frozen yogurt, vilket är typ som glass (fast mycket godare enligt mig). Det fanns kanske tio olika frozen yogurt-smaker, och ett ton av toppingar man kunde lägga på - banan, ananas, jordgubbar, små brownie-bitar, gelegodis, strössel, cocos, cookie dough-bitar.... det var bara att lassa på så mycket man ville och så betalade man för vikten!

Vi kunde inte bestämma vad av allt gott vi skulle ta, så vi tog lite av allt :D

Gott!!

Kram från Helena

Av sandiego - 21 maj 2011 01:15

Hej!

Oj, vi har ju inte ens skrivit att skolan slutat! Det har den iallafall, vi hade vårt sista prov i onsdags. Idag fixade vi upp annonser på möbler vi vill sälja, och ser man på - bara nån halvtimme senare ringde en kille och var intresserad av en av grejerna. Han kom och hämtade den senare på kvällen, och tydligen vill han gärna köpa flera av sakerna vi har. Så det verkar gå att sälja av saker!

Jag gick iväg för att köpa en ny resväska också. Så går det när man har shoppat för mycket, haha. Jag hade tittat ut en jättefin väska som var på rea när vi kollade i onsdags. Var den det idag? Nej. Men tydligen blir den på rea på onsdag igen, så jag får väl ta mig dit igen på torsdag och hoppas på att den fortfarande är på rea då.. vi är ju borta fram tills dess. Six flags! :)

Nej nu ska jag lägga mig, är jättetrött!

Kram Helena

Av sandiego - 17 maj 2011 23:45

Blogga blogga blogga!

Christopher här, och idag hade jag historiaprov. Helena hade prov i lingvistik. Hon tror att det gick bra på sitt, jag tror att det gick bra på mitt. Jag hade knappt pluggat alls, jag var inte mentalt pigg nog för att plugga så jag spelade spel. Men det gick bra haha, någon gång ska man ha tur med vilka frågor som kommer på ett prov.

Under tiden jag var i skolan, och över kvällen också, har Helena suttit och jobbat på en Study Guide inför onsdagens prov i astronomi. Astronomiprovet är det absolut sista vi gör på San Diego State University. Sedan är vi klara med vårat år i USA. Nu på senkvällen har jag tagit över jobbet med vår kära Study Guide och den börjar se riktigt bra ut, nu har vi något att fixa provet med!

Vi har verkligen börjat inse hur lite tid det är kvar. Det är verkligen bara två veckor tills dess att vi flyger hem till er. Två veckor. Herregud. Jag har fotat lite möbler och så för att kunna sälja dem över Craigslist och eBay. Det börjar bli dags nu, man måste lista ut vad som får följa med hem och vad som helt enkelt inte får plats. Vi är snart hemma.

/Christopher

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)