sandiego

Alla inlägg under september 2010

Av sandiego - 30 september 2010 08:30

Det regnar! Här. I San Diego. Jag är chockad!


Det är förresten det första regn vi sett sen vi satt i bilen på väg mot Arlanda.

För 42 dagar sen.


Det ni.



Kram Helena

Av sandiego - 29 september 2010 23:45

Hade prov idag. När det var klart var det bara att åka hem och plugga lite till, eftersom vi har en psykologiuppsats som ska lämnas in imorgon. Om Freud, favoritkillen!

Jag har iallafall lärt mig att skriva unconscious snabbt.


Men, kan jag nu säga med lättnad i hjärtat, nu har jag inget på typ två veckor.


Imorgon slutar vi kvart över tolv.


Jag tror jag behöver sova..


/Helena


  Här ska vi lämna in våra uppsatser imorgon ;)

Av sandiego - 27 september 2010 14:15

 


Lite sjukt. Jag är lite glad att det inte alltid är så här varmt.. men just nu är det mest kul.


Så hur har ni det i Sverige? Hörde något om 9 grader? :)


/Helena

Av sandiego - 26 september 2010 14:00

Hej, Christopher här.


Igår var det ju varmt, det klagade vi på... Idag är däremot inte mycket bättre. Just nu är det 107°F, motsvarande cirka 41°C. I lägenheten är det "bara" 85°F, drygt 30, så det är ju kallt och svalt... Jag som trodde varmt alltid var underbart bra. Hmm. Nu skulle man behöva glass. Vår glass är slut :(


/Christopher

Av sandiego - 26 september 2010 00:30

Hej, Christopher här.


Sjuk dag idag. Det har varit så äckligt varmt så det finns inte. Klockan är nu halv 1 på natten och vi har ytterdörren öppen för att släppa in luft. Trots detta är det galet varmt. Jag förstår inte...


Som Helena skrev har vi alltså inte fått något gjort idag. Vi tog oss iväg till Subway för middag då vi inte orkade gå och handla mat. Vi köpte iaf en dunk vatten på bensinmacken i närheten, så vi har tillräckligt till imorgon.


Imorgon är tanken att vi ska ta oss iväg och köpa dammsugare, det behövs nog... I övrigt finns inte mycket att skriva. Jag är trött men vill inte sova. Det är för varmt för att ha täcke.

Av sandiego - 25 september 2010 18:30

Lördag idag, och jag har fått absolut ingenting gjort. Vi behöver verkligen gå att handla (med tanke på att vattnet tog slut igår), men det har varit så varmt idag att det inte har gått. Klockan är snart halv sju, solen håller på att gå ner och jag tror att det snart kommer att gå.. kanske.


Konserten igår var jättebra! De värmde upp med en DJ på scenen, och det kändes mer som att vi var på en klubb än på en konsert som alla dansade. Sjukt drag! Gym class heroes var iallafall bra, och Billionaire fick vi höra också. Vi lyckades till och med gå hela vägen hem, så vi sparade in 20 dollar på taxi.


Nej nu ska jag väl se om jag kan hitta Christopher någonstans så att vi kan handla. Jag börjar bli lite törstig.


kram Helena


 

Av sandiego - 23 september 2010 23:00

Torsdag kväll. Christopher sitter här och skriver. Jadu..


Idag har inte mycket hänt, men mycket har blivit gjort. Vi börjar från början!


Prov. Psychology of Personality. 44 rätt av 50 blev det till slut. Jag är nöjd. Helena fick lite högre, förstås.. Grr. Men det är skönt att komma igång med skolan, jag känner mig osäker med den här typen av prov. Istället för vanliga frågor du ska svara på så köper du ett svarspapper (ett så kallat Scantron) och där finns A, B, C, D och E. Det är alltså så att du ska välja svar utifrån flera alternativ. Det låter ju enklare då, men man blir invaggad i en falsk säkerhet. Man tänker att "Jag kommer ju förstå när jag säger de olika svaren". Så är det inte. Men man anpassar sig fort...


Sen åkte vi ner till Fashion Valley Shopping Center, ett stort utomhusköpcentrum. Alla köpcentrum är utomhus här, underbart mysigt. Jag köpte en svart t-shirt på H&M av alla ställen. Så otroligt exotisk jag är! Den var fin och kostade motsvarande cirka 75-80kr, så rätt värt det!


Sen åkte vi hem, lagade oss lite lunch och tittade på ett avsnitt av TV-serien Veronica Mars. Visste ni att den är delvis inspelad på vår skola? SDSU!


Efter det har vi gjort mycket, så som att diska och tvätta kläder! Jag är förvånad, jag sköter tvätten. Helena är mest lat ;)


Sen blev det middag, och resten av kvällen har vi faktiskt spenderat med att komma ikapp Idol 2010. Vi är nu bara två avsnitt efter er svenskar som kan se det på TV. Elakt.


Nu säger jag hejdå, för jag ska se på säsongspremiären på fjärde säsongen av The Big Bang Theory.

Av sandiego - 23 september 2010 17:45

Provet idag gick bra! Betygen finns redan uppe på skolans sida, och både jag och Christopher gjorde bra :) nu har vi bara ett prov nästa vecka. Plus två uppsatser. Men det lämnar jag nog till en senare dag!


Mamma, jag har en förklaring till dig! Om tv-tiderna här i USA, jag kände mig tvungen att kolla upp det nu när vi ändå har en tv (inte för att vi har några kanaler än men).

Så det är så här, att om det står att ett program ska gå 8/7 Central så betyder det att programmet går klockan åtta i New York och hela östkusten. 7 central är att det då går klockan sju i central time zone, som är tidzonen bredvid. Men för att vi här på västkusten inte ska behöva se på tv-program klockan fem (de skulle nog inte få så många tittare) så sänder de det senare, så det går klockan åtta här också, fast i vår pacific time zone då alltså. Och då går det klockan nio i den sista tidszonen! Vadå komplicerat?


/Helena



 

Pasta med lax och spenat. Det trodde ni inte om oss va?


  Arnold Schwarzenegger vill att vi ska få renovera skolan :)

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards