sandiego

Alla inlägg den 19 april 2011

Av sandiego - 19 april 2011 23:45

Hallå igen, Christopher här!


Jag ber otroligt hemskt jättemycket om ursäkt för avsaknaden av blogginlägg med bilder så som jag hade lovat. Nu kommer det!


Dagen innan stranden var vi som sagt i en park, Aztec Park heter den faktiskt. Den ligger rätt nära oss och är ett perfekt ställe att ta med sig något att dricka och bara ta det lugnt i två-tre timmar om man inte orkar göra något annat. Vi fotade lite, så här kommer en liten samling bilder från den lilla trippen.


   


    

Sen blev det dags att röra sig hemåt, och vi passade på att kolla vår brevlåda. Alla i byggnaden har sina egna små brevlådor, och när man får ett större paket så läggs det i en annan, större, brevlåda. Man får då istället nyckeln för att öppna den lådan. Jag hittade en nyckel i vår brevlåda, och när jag öppnade den stora brevlådan låg där ett paket från min familj!

Det innehöll påskägg till Helena och mig, och en

födelsedagspresent som jag får öppna 25 april!


Nästa dag drog vi som sagt till stranden. Jag märker nu att vi inte fotade särskilt mycket, men lite bilder kan jag skaka fram!

 


        

Tänka sig, det finns en väg att springa i fall att

tsunamis inträffar!


Idag, tisdag, fick jag tillbaka mitt historiaprov. Jag fick alla rätt trots att historia, till skillnad från de flesta proven här, består av uppsats-prov istället för scantron-prov. Nu är det bara att samla de sista krafterna, för i maj har vi slutprov i våra ämnen. Sen är skolan slut här, och sen kommer vi hem!


I övrigt har vi tittat igenom Prison Break från säsong 1 till 4 (men vi hoppade över säsong 2 för den kändes onödig). Nu har vi istället börjat titta på 24, och har sett fram till avsnitt 4 (som täcker 4am - 5am). Nu vet ni!!! Dessutom får vi hem The King's Speech imorgon, så den ska vi nog titta på snart. Tacka vet jag Netflix!


Ha det bra, allihopa!


/Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards