sandiego

Alla inlägg under februari 2011

Av sandiego - 25 februari 2011 02:00

Christopher igeeen!


Vet ni att förra torsdagen hade vi prov, Stress Management. Det har jag skrivit tror jag. Nu är det så att det gick bra för oss båda! 87/100 för mig, och jag tror Helena fick 95/100. Daaaaamn, that's good!


Det ska bli kallt här nu. Kallt. KALLT. Runt 40-50 grader Fahrenheit på lördag, eller 4-10 grader Celsius. När San Diego har +4 Celsius mitt på dagen, då ÄR det kallt! Sen att ni har det kallare, det spelar ingen roll..


På lördag spelar vårt skollag, rankade 6a i hela USA och etta i vår liga, mot tvåan i ligan. Att köpa en biljett i andrahand via eBay eller liknande kostar, per biljett, 150-300 dollar. Det är 1000-2000 kronor. Per biljett.


För att slippa göra så, så köar folk utanför arenan för att få gratisbiljetter. Till varje sportevenemang delar skolan ut massor med gratisbiljetter till elever och lärare på skolan, först till kvarn. Jag vill att ni ska se hur galet det är där, hur många som är i kön till den här matchen som är den största matchen vi spelar i år. Därför borde ni gå in på den här artikeln och kolla in videoklippet där man bland annat får se helikopterbilder från tidigare idag (Torsdag), när kön var mindre. Det är sjukt, åtminstone drygt 1000 personer var där redan då och det är nog fler nu.


Jag ska inte gå på matchen.


Nu ska jag spela mera spel, ha det bra, godnatt!


/Christopher

Av sandiego - 24 februari 2011 01:30

Christopher här!


Idag har varit en jättebra dag. Jag är läskigt glad just nu, men det finns egentligen inga skäl. Jag var fortfarande rätt förkyld imorse, kunde inte andas genom näsan. Tog mig till astronomilektionen med Helena och lärde mig... inget nytt för det känns som att jag redan kan allt i ämnet? Han snackade om hur ljus består av massa färger som kan splittras med ett prisma och så, men det är ju grundskole-fysik... Jag tror svenska skolor når en högre nivå än amerikanska skolor väldigt fort.


Sen tog vi oss hem efter att ha svept förbi Starbucks lite. Så kan man ju göra här i USA ;) Jag tog bara någon konstig läsk, men den var rätt god. Helena drack väl typ Chai Mocha Chocolate Vanilla Caramel Latte Macchiato någonting. Någon kaffegrej iaf... Sen åkte vi hem, jag svepte förbi matbutiken och köpte lite ingredienser till dagens underbara middag Fattiga Riddare. GOTT! :D


Sen tittade vi på American Idol, men jag spelade mest spel. Mitt spel, Europa Universalis 3, går ut på att styra ett land från typ 1400 till 1800. Jag började som staden Riga, och nu är Östersjön i stort sett min insjö, och halva USA är mitt. YAY!


När jag var på matbutiken passade jag på att köpa lite KitKat, för just nu har jag en KitKat-period. Underbart gott.


Det har helt enkelt varit en jätteglad utan något skäl. Fint ju :D


Hejhopp!


/Christopher

Av sandiego - 21 februari 2011 02:45

Christopher skriiiver!


Söndag var en typisk söndag. Vi satt hemma och gjorde ingenting. Jag har försökt ta tag i plugget nu på kvällen men det går bara inte. Jag har inte motivationen idag. Prov på tisdag men jag hinner klart tills dess, det gör jag =)


Jag är jätteförkyld, verkligen jätteförkyld. Mitt huvudet känns svullet och jag kan inte andas genom näsan. Jag får hoppas att det går över snart bara, vill inte sitta och snörvla på lektion hehe.


Idag åt vi fetaostfyllda kycklingfiléer med pommes frites till middag. Gjorde också en sallad (vadå nyttigt?! ) och så hade man sig något att äta. Vi såg den nya Karate Kid till maten, med Jaden Smith och Jackie Chan. Den var rätt bra faktiskt. Nu vet ni :D


Hejhopp =)


//Christopher

Av sandiego - 19 februari 2011 02:15

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRADE ÅR! Grattis på 18-årsdagen, Carolina. Det suger att jag inte kan vara där men vi får fira igen i sommar tycker jag :D Hoppas du har en bra dag och att du får mycket fint!


Det var allt =)


Glada hälsningar,

Christopher

Av sandiego - 18 februari 2011 02:15

Christopher igen :D


Vet ni? Idag (torsdag) hade vi prov. I Stress Management. Ironiskt nog var både Helena och jag nervösa och småstressade. Eller, jag var det åtminstone! Men det gick jättebra, det kändes skönt att göra ett bra jobb på årets första prov, det sätter liksom stämningen för hela terminen.


Mitt ben gör ont. Som växtvärk. Jag kanske växer igen, blir 210cm lång. Oj. Eller så har jag bara ont i benet :(


Det hände en jätteläskig grej i tisdags. Jag såg en kille bli påkörd. Han skadade sig inte alls, tog sig därifrån helt själv utan hjälp eller någonting. Men ändå. I USA är det ju så att man får svänga höger i en korsning även mot rött, så en bil stannade vid vårt övergångsställe (vi hade grönt), kollade så att ingen bil kom och sedan bara körde. Han träffade den här killen med sidan av motorhuven, killade ramlade över motorhuven men kunde sätta ner foten vid sidan av bilen så han ramlade inte ner på marken eller så. Jag var en meter bort och hade inte den killen blivit påkörd så hade jag blivit det, men bilen hade hunnit få högre fart då... Bilen stod stilla när vi hade grönt, vi gick, då börjar föraren gasa. Helt galet...


Idag mathandlade vi jättestort dessutom. Bland annat köpte vi cirka 10 liter dricka; 1 gallon vatten (3,89L), en Coca-Cola (2L), en mjölk (1,85L), en apelsinjuice (2L). Sedan köpte vi annat skojigt som yoghurt, frukt, flingor, bröd, skinka och ägg. Det var rätt tungt att få hem men nu har vi ordentligt med frukost! Jag skulle lägga in en bild på kylskåpet om jag hade en sådan bild, men det har jag inte!! :(


Kram på er alla, nu ska jag sova för klockan är tjugo över 2!


/Christopher

Av sandiego - 14 februari 2011 04:45

Christopher.


Ibland måste man skriva något men saknar något att skriva. Jag sa ju att jag skulle skriva varje dag. Så blev det inte. Vi har inte gjort någonting bloggvärdigt den här helgen. Vi har handlat lite mat, tittat lite film (American Beauty), sett lite TV (Huset Fullt, Prison Break) och tittat på Grammys Awards. Idag åt vi en god kycklingsoppa. Jag har inte bilder, det är Helena som har dem. Allt blir roligare med bilder haha..


SL mår bra förstår jag?


Det är visst Alla hjärtans dag idag. En dag som alla killar med partner ogillar för att de måste bränna extra pengar. En dag alla tjejer utan partner ogillar för att de inte har en kille som bränner extra pengar på dem. En dag som alla butiker älskar. Pengar rullar in som det ska, det går bra nu!


Haha, jag låter sur. Jag låter jättesur. Det är inte meningen :( Nu borde jag sova, godnatt!

Av sandiego - 11 februari 2011 22:30

Hej! Christopher här! Vet ni vad vi såg idag?


Vi var på väg från shoppingcentret (Helena har köpt lite koftor och ett par shorts!) och gick utmed vägen på väg hem. Bredvid våran väg löper en stor motorväg. Helt plötsligt sveper en vit pickup-truck förbi i väldigt hög hastighet. Direkt bakom låg en, två, tre.. SJU polisbilar i full fart. Och en polishelikopter i luften som även den följde jakten. Tio sekunder senare kom ytterligare två polisbilar i samma riktning. Totalt 9 polisbilar och en helikopter jagade den där bilen. Vi undrar vad han gjorde... Vet inte om det kanske går att hitta information om det i tidningarna, vi har faktiskt inte kollat..


NU VET NI. Jo, förresten, polisbilarna i USA är mycket mer respektingivande. Till och med de blinkande ljusen på taket ser mer skräckinjagande ut än dess svenska motsvarighet.


/Christopher


Update: Jag har hittat i nyheterna vet det gällde om. Läs det här. Kort sagt var det en brottslig som brutit mot sin villkorliga frigivning och blev jagad av polis i 45 minuter, om jag förstår artikeln rätt.

Av sandiego - 6 februari 2011 15:15

Hej alla!

Helena skriver, det var ett tag sen. Det har varit väldigt mycket senaste tiden, men nu börjar det bli lättare.

Jag har dessutom har jag fått veta att jag (äntligen) kommer få mina csn-pengar på tisdag! Verkligen dags tycker jag.


Just nu sitter vi och tittar på Superbowl på tv, patriotiska som vi är. Efter det går det årets första Glee-avsnitt, och jag hoppas det är roligare än själva matchen haha. Jag vet inte ens vilka lag som spelar..


Jag har inte så mycket att skriva, ville bara säga hej. Hoppas ni mår bra! :)


kram Helena

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards