sandiego

Alla inlägg under december 2010

Av sandiego - 25 december 2010 18:30

 


 

 

Av sandiego - 22 december 2010 15:30

Hej! Just nu sitter vi på en spårvagnsstation. Vi har nu suttit här i en timme. Inget tåg har kommit. Vakterna säger att det finns ett tåg på väg hit, men att de inte vet när, eller om, det kommer hit. Gud, det känns precis som hemma i Sverige!


Skillnaden är att här beror det på översvämning. Det har nämligen regnat för mycket.. så vi vet inte riktigt om vi kommer hem. Nej, det får nog bli en taxi..


Kram alla!

/Helena


(Update: vi hittade en buss som vi kunde åka hem med :D)

Av sandiego - 19 december 2010 21:15

Hejhej!

Den här kvällen traskade vi runt i San Diego downtown. Vi tänkte nämligen titta på San Diego Bay Parade of Lights (det blev den istället för Mission Bay, den var lättare att ta sig till). En massa julpyntade båtar som ska åka runt och vara fina vid hamnen, det lät ju trevligt! Så vi gick runt i regnet och blåsten (mina skor är inte vattentäta, har jag lärt mig), för att hitta någonstans att stå. Vi såg kanske två båtar på en timme, och tyckte att det var lite konstigt, för visst borde det komma fler? Så jag kollade deras hemsida på mobilen, och vad ser man?


 

Första gången på 39 år!? Tack för den :(


Men man får väl vara glad för den enda väldigt julpyntade båten vi fick se!

Nu ska vi adventsfika lite, pepparkakor, lussebullar, chokladkola, knäck, te, vi har nog det som behövs :)


Kram Helena


   

   

(Ja, bilderna är rätt kassa, min kamera klarar inte riktigt av mörker..)

Av sandiego - 16 december 2010 13:00

Hej!

Skolan är slut! Vi hade våra sista prov den här veckan, allt gick bra och det känns skönt att ha det gjort. Idag ska vi göra knäck, och imorgon ska vi till skolan för att fixa en massa grejer, till exempel betala nästa terminsavgift och sälja tillbaka våra kursböcker.

Vi har också beställt en julgran! På nätet. Okej att den är av plast, så det är väl inte en riktig julgran... men det kanske ger lite julkänsla ändå. Vi ska på en julparad på lördag (tror jag), Mission Bay Parade of Lights, som ska vara en tradition här i San Diego tydligen. Låter mysigt!


Idag är det mulet ute... men, i söndags hade vi runt 30 grader här. Så jag klagar inte!


Här kommer några bilder från djurparken. Bättre sent än aldrig, visst? :)


kram Helena


               

Av sandiego - 8 december 2010 00:15

Det var längesedan Christopher skrev. Nu är jag här igen!!


Förlåt att jag har låtit Helena sköta skrivandet på sistone. Jag har varit helt sönderstressad och inte orkat ta tag i någonting. Idag satte jag mig ner och började skriva på en uppsats i psykologi (efter mycket övertalande från Helena). Det var skönt att komma igång med den, jag förlorar mycket tid om jag bara spelar spel. Nästa vecka har jag 3 prov och 2 uppsatser inom loppet av två dygn. Det är inte något jag ser fram emot, men när det väl är över har jag inget skolarbete att göra på en månad!


På tal om skolarbete fick jag ett brev från CSN idag. De har beviljat mitt studielån för våren 2011 vilket innebär att jag har råd att stanna över våren! Det var skönt, jag har varit orolig att de skulle neka mig. YAAY!


Vi har skaffat en Xbox360 och Kinect med den, har vi skrivit det tidigare? Det är väldigt roligt. Man hoppar runt framför TVn, det fungerar ju som ett gympapass! Förhoppningsvis köper vi nog något nytt spel till Kinect snart, vi har inte mycket att göra med den kameran just nu.


Oj vad jag skriver långt... Idag joggade vi, förresten. Ville bara säga det. Vi rör faktiskt på oss!


Jag hoppas att alla har det bra hemma i Sverige, och att ni inte fryser för mycket. Jag vill uppmuntra er med en kall rapport om vädret i San Diego. När jag vaknade i morse och drog undan persiennen så blev jag bländad av solen. Jag gick i t-shirt och jeans till skolan idag, Helena klagade att hon borde haft shorts på sig. Det var väl cirka 25 grader här, nu i December. Oj oj oj...


TACK O HEJ :D

Helena, Christopher och Jenny, vinter 2009-2010 :) Snöööö!


//Christopher 

Av sandiego - 4 december 2010 22:00

Hej!

Just nu bakar vi lussebullar. Och lyssnar på julmusik. Tjugo dagar kvar till julafton!


Idag var vi ute och försökte hitta julpynt, och fanns det? Nej. Illa, Walmart. Men vi tänkte åka till Ikea i veckan för att köpa julmust, och där vet vi att julpynt finns också.


Här kommer i alla fall lite bilder på vår lägenhet.

Vi funderade på att städa massor innan, men vi tänkte att ni ska få se vår lägenhet som den ser ut. Lite mer hemma så!


   

Christophers rum


   

Mitt rum


   

Vardagsrummet


     

..och så köket!

Nu har ni lite mer inblick i hur vi lever :) bättre så?


Nu ska vi fixa klart våra lussebullar! Hoppas ni mår bra allihopa.

Kram Helena

Av sandiego - 1 december 2010 22:30

Visst syns det att det är december? Vintern verkligen hänger i luften här.


Djurparken var jättefin och allt. Lite bilder kommer nog upp snart, har inte riktigt hunnit med det. Igår hade vi prov, och nu satsar jag på att hinna förstå allt i min ekonomi tills jag har prov på fredag.


Jag kan inte direkt påstå att jag saknar kylan i Sverige, men julkänslan försvinner lite här.. men vi tänkte försöka baka lite lussebullar någon dag! Och fler och fler hus runt omkring oss julpyntar. Så julkänslan kan nog komma här med hoppas jag :)


/Helena

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards