sandiego

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av sandiego - 18 mars 2011 01:45

Christopher här, som vill påpeka att rubriken inte har något med det här inlägget att göra!


Den här veckan har varit en provvecka både för mig och Helena, om än lite värre för henne. Vi hade prov i film i måndags, prov i Stress Management idag (torsdag), och Helena hade dessutom prov i Linguistics (Språk och sådant kul) i tisdags.


Filmprovet gick rätt bra för mig. Jag fick 34 rätt av 32. Jag hade 100% rätt på provet, och fick 2 extrapoäng! Helena hade 32/32 tror jag, 30 rätt och 2 extrapoäng. Det är andra gången sen vi kom hit som jag faktiskt fick lite högre poäng! Utav kanske 14-15 prov vi totalt haft tillsammans... Hmm :)


Idag var det St. Patricks Day-firanden i USA. Och ja, folk verkar faktiskt fira det. Det var många många på campus som bar gröna kläder, dock inte Helena eller jag.


En annan rolig sak, hörni!! När man beställer en dricka på Starbucks så skriver de ditt namn på koppen, så att de kan ropa "Coffee for Christopher" eller så. De stavar alltid Helenas namn fel, för att hon uttalar det i stil med "Heh-lay-na". Idag försökte hon uttala det som "Helle-na", och då skrev de äntligen rätt på koppen. Sen när de ropade upp namnet så uttalade de namnet som "Heh-ley-na" ändå :D Vet inte om ni alls förstår vad jag menar... hmm :)


Nej, nu ska jag sova!!! Ha det bra!


/Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards