sandiego

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av sandiego - 25 januari 2011 22:45

Hej, jag heter Christopher och jag kommer vara er bloggare för kvällen!


Helena och jag har fått ihop våra fyra kurser för terminen som kommer. Totalt fanns det knappt några kurser alls att läsa, därför har vi tre stycken tillsammans och endast en själva.


Tillsammans:

Astronomi (ASTR101: Principles of Astronomy)

Film (TFM160: Cinema as Art & Communication)

Stress Management (CSP300: Stress Management)


Utöver det läser jag Historia (HIST100: World History) och Helena läser ytterligare en filmrelaterad kurs. Med andra ord läser vi inte riktigt lika relevanta ämnen i år och det blir svårare att föra över kunskaperna till eventuell högskoleutbildning när vi kommer hem igen. Å andra sidan är det en spännande blandning som vi hoppas kan ge lite roliga saker att tänka på.


Vi var på första filmlektionen igår, i måndags. Läraren visade en film som heter "Death at a Funeral", en brittisk fars-komedi från 2007. Det kanske berodde på hur trött jag var, men jag älskade den överdrivna och låga humorn i filmen. Hoppas vi får se mer roligt och slippa gamla svartvita filmer som var gamla redan innan mina föräldrar föddes.


Idag, tisdags, hade både Helena och jag lite småpanik. Vi hade lyckats välja tre ämnen var men behövde ett fjärde för att få ihop till "heltid". Därför hade vi totalt fyra olika lektioner att gå på under dagen. 10:30 hade Helena Linguistics, men den fick hon gå från då det inte fanns plats. Därför blev det tidig lunchrast under vilken vi letade efter mera kurser. Till slut hittade vi några, så därför gick vi till World History klockan 16:00. Jag skrev upp mig för den men Helena ville inte. Klockan 19:40 började kvällens sista lektion, då Helena gick på den där andra filmkursen medans jag gick på ytterligare en historialektion. Helena skrev upp sig för filmkursen, jag fick inte plats på den historialektionen. När vi till slut tog oss från skolan var klockan nästan 21:00, alltså hade vi varit i skolan drygt 11 timmar. Lång skoldag?


Hoppas ni har det bra hemma, och att vädret börjar samarbeta snart!


//Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards