sandiego

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av sandiego - 5 januari 2011 20:15

Hej alla, Christopher är jag!!


Nu är det 2011, dags att börja skriva. Jag hoppas att vi ska kunna skriva åtminstone nästan varje dag nu för tiden, även om vi kanske inte har så mycket att skriva alla gånger.


Nu ska ni få höra att under tiden i Los Angeles (som Helena skrev om) ska vi gå på en inspelning av The Tonight Show with Jay Leno. Den 12 januari ska vi sitta i publiken. Om det avsnittet sänds i svensk TV någon gång så kan ni ju titta och se om ni ser oss!! Vi har ingen aning var vi kommer sitta, det är lite "först till kvarn" på biljetterna :) Jag längtar ändå, det kommer bli väldigt annorlunda!


Nu vet ni :)


Hejhopp alla, ha ett bra 2011! Jag hoppas skriva igen snart!


/Christopher

Av sandiego - 5 januari 2011 00:30

Helena skriver igen. Jag har försökt övertala Christopher att skriva nånting, men han verkar inte vilja. Så jag hälsar gott nytt år från oss två!


Det händer inte mycket just nu. Jag köpte ett par nya skor idag som förhoppningsvis ska vara vattentäta. Det verkar behövas här.. Vi kollade upp det och det vanliga genomsnittet av regn per år här är runt 10 inch. 2010 regnade det 45 inch. Hjälp! Inte konstigt att vi nästan drunknat.


På lördag åker vi till Los Angeles! Både hotell och tåg dit är bokat. Kul kul kul!! Vi kommer bo mittemot Kodak Theatre, där man brukade ha American Idol-finalen förut, och rakt på Hollywood Walk of Fame!


Jag kan förresten berätta att vi inte såg ett enda fyverkeri på nyårsafton. För fyrverkerier är i stort sett förbjudna här, privatpersoner får inte köpa mer än såna som lyser lite fint på marken typ. San Diego brukar tydligen ha ett stort fyrverkeri över vattnen, men det blev inställt förra året för att några miljötyper hotade att stämma dem för att de förstörde miljön. Vi lyckades inte hitta något om det skulle bli av i år.. så det var ju lite annorlunda.


Kram!

/Helena

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards