sandiego

Alla inlägg under september 2010

Av sandiego - 22 september 2010 23:30

Hej, Christopher skriver igen. Hälsningar till farmor Birgitta att du inte behöver bara orolig, jag ska försöka skriva varje dag :D


Nu är det så att proven har dragit igång. Vi hade prov i Abnormal Psychology förra veckan. Som Helena skrev hade hon idag prov i ekonomi. Imorgon (torsdag) är det prov i Personlighetspsykologi. Det handlar mycket om Sigmund Freud, det omedvetna och hans galna aggressiva/sexuella teorier. Minst sagt en udda person.


Vi har inte gjort så mycket den här veckan. På fredag, däremot, då händer något. Men det har Helena redan snackat om... Gym Class Heroes, woo! Jag hoppas fortfarande att Sabaton eller Metallica ska komma hit och spela, men oddsen är näst intill icke-existerande...


Spotify har slutat fungera för mig. Det fungerar inte utomlands om man inte har Spotify Premium, det borde köpas.... Hej mamma och pappa =)


I övrigt lagade jag en galet god middag idag. Jag tog kycklingfiléer, kryddade med vitlök och oregano, lindade in dem i parmaskinka och täckte med lite ost och körde in i ugnen. Väldigt enkelt, underbart gott. Jag börjar lära mig det här med matglädje!


Vi hörs snart igen, ha det bra allihopa!


/Christopher

Av sandiego - 22 september 2010 13:00

Hej hej!

Nu sitter vi på campus och väntar på att Christophers sista lektion ska börja. Själv har man redan slutat. Hade mitt Economics 101-prov (macroeconomics) förut, det gick bra!


Imorgon har båda vi prov i psykologi, så det blir till att plugga det ikväll.. en del saker jag fortfarande inte kan men det löser sig nog. Det är en massa grejer om Freud och hans något underliga idéer, tack och lov har jag läst det förut så det funkar nog att komma ihåg.. och det är fortfarande bara multiple choice.


Ikväll spelar Muse på basketarenan på campus, men vi ska inte dit. Men vi ska på Gym Class Heroes som spelar på en liten utomhusarena på fredag, som avslutning på skolans introduktionsgrejer. Så det blir nog kul också!


Vädret har dessutom blivit sämre här... nu är det såpass kallt att man måste ha både jeans OCH en kofta. Illa! Hoppas att det blir varmare snart igen. :)


kram Helena


Travis McCoy är med i Gym Class Heroes för de som inte visste det :)

Av sandiego - 19 september 2010 22:00

Hej alla! Christopher här.


Jag är helt obegripligt trött just nu, såhär kl 22.00 söndagkväll. Igår var jag och Helena hemma hos en kompis och såg på lite film och så, hade en allmänt mysig o rolig kväll. Vi träffade lite folk där, vilket förstås är bra, och vi sov där för att spårvagnen slutar gå typ kl 10 på kvällen på helger. Vi somnade runt kl. 2, eller det var åtminstone då vi la oss för att sova. På golvet! Mjuka heltäckningsmattor, det funkar ju nästan lika bra som sängar liksom. Men nej, vi sov inte så bra, och det förklarar min trötthet!


Framåt lunch idag orkade vi till slut åka hem, vi passade även på att äta lunch på Subway. Sen dess har söndagen varit en otroligt seg dag. Jag har inte fått någonting gjort, jag som borde ha pluggat..


Sverigedemokraterna? 330,000 röster? Vad är det för resultat? Okej att alla som röstar på SD är skåningar, gamlingar eller snorungar, men ändå. Inte okej att ett främlingsfientligt parti tar plats i riksdagen.


I veckan börjar How I Met Your Mother gå på TV!! Säsong 6 tror jag det är. Yaay!


Tack och godnatt!!


/Christopher

Av sandiego - 17 september 2010 13:30

Några lite konstiga saker som vi har sett här:


- En jättetjock kille, alltså helt absurt stor. Aldrig sett någon så tjock förut. Men han måste ju ha ordentliga benmuskler iallafall....


- En pöl som aldrig försvinner. Den bara är där, konstant. Den är grön och luktar konstigt.


- En gubbe som körde sin bil i bara kalsonger. Vart hade han varit och vart skulle han åka...?


- En tjej som hade likadan kjol som Jenny hade i Grekland. Jag lovar, det var samma.


- Skyltar som är åt ett håll en dag, och nästa dag är uppochner.


- En panda som cyklade på campus.



Idag är det iallafall fredag, vi tänkte mest vara hemma och se någon film kanske. Jag måste nog plugga lite också.... imorgon blir det party! Och vädret är fortfarande varmt och skönt ;)


kram Helena

Av sandiego - 16 september 2010 17:15

HEJ!!


Christopher skriver. Idag har vi fått någonting gjort. Vi hade först en lektion, fint fint, sen åt vi lunch, fint fint. Sen satte oss på spårvagnen och åkte till ett köpcentrum där Helena köpte jeansleggings och jeansshorts. Sen drog jag med henne till WalMart! Där köpte vi en Wireless Router (och Twix o Snickers).


Nu har vi fått denna fina router att funka, vi kan alltså vara inne på Internet samtidigt och slipper sitta precis vid modemet för att kunna surfa. Underbart. Här kommer en bild för att bevisa att vi har trådlöst internet, det känns som att bilden behövs:


 

(Jag, Christopher, tar fullständigt ansvar för nätverkets namn)


Tack o Hej!!

/Christopher

Av sandiego - 15 september 2010 08:30

Provet gick bra igår! Eller, jag vet väl inte hur det gick men det gick inte skit och det är skönt att ha det gjort. Nu ska jag bara ladda upp för nästa vecka...


Vi sitter just nu och äter frukost innan vi ska till skolan..


Förresten är det jättedimmigt ute varje morgon här. Liksom väldigt mycket dimma. Och sen försvinner det vid 9 nånstans. Så nu vet ni.


Nej nu ska jag gå och borsta tänderna och sånt. Hejdå!


/Helena

Av sandiego - 13 september 2010 23:45

Hallåhallå


Precis som Chrille nämnde skaffade vi en tv idag. Den är stor och ser rätt gammal ut, men vad gör det om hundra år! Den verkar fungera och den var mycket billigare än vad vi kunde fått annars.


Imorgon har vi vårt första prov här, och jag panikar lite som jag alltid gör innan prov. Det kommer iallafall vara kryssfrågor, så det borde ju inte kunna vara för svårt. Jag hoppas att det inte är det. Sen har jag två prov nästa vecka, och så är det väl i stort sett ett prov i veckan tills vi slutar terminen. Men det ska nog gå bra.. bara min förkylning ger med sig nån gång.


Nej nu ska jag läsa igenom alla anteckningar en sista gång och sen ska jag se till att hinna sova lite..


(Kan förövrigt berätta att man svettades om man hade shorts och linne idag. Än har inte vintern kommit till San Diego :D)


Kram Helena


  Campus

TV

Av sandiego - 12 september 2010 23:30

Ja, TV!! Vi ska imorgon få denna intressanta uppfinning som spelar upp bilder i kvick följd så att vi uppfattar det som löpande rörelser! ha! Vi får den för 50 dollar av en kompis kompis, hoppas den inte är trasig :)


Nu borde jag sova. Hejhopp!


/Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards