sandiego

Alla inlägg den 11 september 2010

Av sandiego - 11 september 2010 22:45

Hej, den goda Christopher skriver!


Idag är det den 11 september. Nine eleven. För 7 år sen dog Anna Lindh och för 9 år sen dog ett par tusen människor i en terrorattack mot WTC. Jag är både överraskad och chockad att detta datum verkar ha så liten betydelse här i USA, mindre än 10 år senare.


Jag minns den dagen. Jag kom hem från skolan, slog på TV och det var en "akut nyhetssändning" på TV4 med han Bengt Magnusson. De visade live-film från ett rykande torn. Helt plötsligt flög ett flygplan in i det andra. Någon timme senare ramlade dem. I USA idag har jag inte hört ett ord om det. Flaggorna vajar på halvstång dock, det är Patriot Day i minne av de som dog.


Helena och jag spenderade 11 september med att vara voluntärer med skolan. Vi åkte School Bus (de där häftiga gula, woo!) till ett område kanske hundra meter från Mexiko (San Ysidro) och hjälpte till att fina upp ett Community Center. Helena och jag hamnade i en grupp som målade dörrar från glada färger (Grön, orange, rosa, blå) till tråkigt vitt. Vi träffade iaf lite roliga människor :D


Idag har vi alltså fått rätt mycket gjort. Träffat folk och hjälpt folk. Det är bra. Tack o hej!


/Christopher

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards