sandiego

Alla inlägg den 1 september 2010

Av sandiego - 1 september 2010 20:30

CHRISTOPHER SKRIIIVER!!


Vi har officiellt internet. Cox Cable leverar det. Det är INTE trådlöst, inte nu i alla fall... Det viktiga är att vi kan vara online oftare, dock bara en dator i taget då det bara får plats med en dator in i modemet. Jag ska koppla in lite sen, då borde två funka....


I övrigt har vi fått mycket gjort idag, så nu ska jag lista allt.


1. Vi har valt klart kurser för hösten. Som Hellie skrev förut, båda har 3 psykologikurser, hon har en ekonomi och jag har en sociologi. Det blir bra.

2. Vi har fixat telefonnumer. Jag har också en ny Nokia, den är finare än min gamla. När säljaren kollade på Helenas pass fördes följande konversation:


Försäljare: "Your first name is Helena?"

Hellie: "Yeah"

Försäljare: "And family name.. is it Stockholm?" *pekar på ort*

Hellie: "Uh, no..."


3. Vi har, som sagt, INTERNET

4. Vi har tvättkort så vi äntligen kan tvätta kläder (för vi har inte tvättat något på två veckor...)


Det är nog allt... HEJHOPP PÅ ER ALLA :D


/Christopher


P.S.: Fin bild på Hellie i förra inlägget.. haha

Hej

Av sandiego - 1 september 2010 14:30

Jag har tråkigt. Fast det är rätt skönt ändå, ligger på en gräsmatta på campus och solar benen lite ;) det är fortfarande varmt här.

Jag har valt kurser nu iallafall. Av de fyra vi ska välja blev tre psykologi och en ekonomi.. funderar på om man borde läsa surfing också, men det blir så mycket extrapengar så jag vet inte. Måste bestämma mig tills imorgon iallafall! I vår ska jag se till att läsa Crime, Law & Justice.


Eftersom Christopher är på lektion kan jag berätta att han också kommer läsa de tre psykologikurserna, tillsammans med den sociologilektionen han är på nu. Den läraren var jättekass... men men!


Nej nu orkar jag inte skriva mer. Kommentera om ni undrar nåt eller whatever :)


kram Helena


EDIT: Kanske inte skulle legat och solat benen... de är röda nu. Hejdå!



  Just nu, tagen med datorkameran. Hahaha


  K A

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards