sandiego

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av sandiego - 23 augusti 2010 22:00

Hej alla små barn. Dagens lärdom 23 augusti handlar om trafikljus:


I Kalifornien får man köra mot rött. Om man svänger höger. Då kör man ju inte igenom korsningen.


/Christopher  

Av sandiego - 23 augusti 2010 21:45

Hejhej!

Idag har vi faktiskt inte gjort så mycket. Vandrat runt lite, ätit på Subway och ett ställe som heter Jack in the box, där vi fick förklara hur man sa "God bless me" på svenska för en tjej. Hon klarade inte av att säga det så jättebra..


Förresten kryllar det av polisbilar här (som förresten ser mycket mer hardcore ut än de svenska). När vi svängde in på vägen som vårt hotell ligger åkte först en polisbil in, sen kom en med blåljuset på och stoppade en bil, sen åkte den första tillbaka igen och sen kom en TILL som åkte in på parkeringen till vårt hotell och sen ut igen. What?


Vi fick vår lägenhet förresten! Flyttar in på torsdag. Blir najs att slippa hotellet :) imorgon ska vi prata med elföretaget och lite sådant.


Kram Helena


  Ikeeaa!

Av sandiego - 23 augusti 2010 16:15

Hej, Christopher här.


Amerikaner är ett speciellt folk. I förrgår kom städaren och plingade klockan 9. För att städa. Vi tyckte det var sjukt tidigt. Hon kunde inte engelska. På min knackiga spanska fick jag be henne att komma tillbaka om ungefär en halvtimme. När vi kom tillbaka senare samma dag så var det städat. Min spanska duger alltså. Wii.


Dessutom är de väldigt patriotiska. Alla pizzerior har Military Discount tillsammans med typ Pensionärs- eller ungdomsrabatt. Alla är stolta och glada över trupperna utomlands. Personally, I don't see why. En sak vill jag dock hålla med om - jävlar vilken vacker flagga.


Nu tänkte jag lägga upp en bild, men den har Helena redan laddat upp ju. Gah. Vad ska jag då göra??


Hmm. Istället ska ni få veta vad den här staten är!!  

Oh yes, fun. FUN. Kram på er alla!!


/Renen

Av sandiego - 23 augusti 2010 00:37

Hej hej, Chrille som skriver!


Den här bloggplatsen är riktigt svår att designa om, man har inte tillgång till HTML. Därför är det jättesvårt att få till en snygg sida. Allt blir stark kontrast bara. Det här får duga.


Vi ska snart iväg till Parkway Plaza för att lämna in vår ansökan till lägenheten. Jag har upptäckt att jag inte har något Proof of Income, alltså kan jag inte bevisa att jag har råd att bo där. Hoppas det räcker med Hellies... Gah.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hejhej! Christopher och Helena här. Vi skriver om vårt år som vi tillbringar i den soligare delen av världen, Californien, där vi går på San Diego State University.

Just nu delar vi på denna blogg, så får vi se hur det blir senare i framtiden! :)

Kategorier

Väder

Vädret La Mesa

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards